Back to blog

6 porad jak drożej sprzedać swoje mieszkanie

Category:SellingAuthor: Last update:

Zastanawiasz się co zrobić, żeby podnieść wartość sprzedawanego mieszkania? Przeczytaj nasze rady.

Want to know the price of your apartment?

See similar articles

6 porad jak drożej sprzedać swoje mieszkanie

Zastanawiasz się co zrobić, żeby podnieść wartość sprzedawanego mieszkania? Przeczytaj nasze rady.

    Analiza konkurencjiStagingŚwietne fotografieProfesjonalny marketing Sprzedaż przez osobę z zewnątrzDośwadczenie wyjątkowości miejsca

Sprawdź z kim konkurujesz

Zanim wystawisz swoje ogłoszenie na portalach, sprawdź, jak wyglądają inne ogłoszenia mieszkań, które będą w kręgu zainteresowań osób które będą chciały obejrzeć Twoje mieszkanie. Zastanów się, kim są i jakie kryteria mogą mieć osoby, które mogą być zainteresowane Twoim mieszkaniem. Następnie sprawdź na portalach jak wyglądają te mieszkania - ile kosztują, jakie mają wyjątkowe atrybuty, a także co w nich brakuje. Jeśli jesteś w stanie w podobnej cenie zaoferować coś, czego nie ma konkurencja, możesz śmiało wyjść na rynek. Jeśli nie, być może warto poczekać lub zrewidować swoje oczekiwania cenowe.

Zadbaj o wygląd

Kiedy ostatnio przeprowadzałaś remont w swoim mieszkaniu? Jeśli nie było to “wieki temu”, warto rozważyć staging, czyli lekkie odświeżenie mieszkania: może wystarczy gruntowne sprzątanie i “odgracanie”, czasem warto zainwestować w malowanie i drobne poprawki. Zaakcentowanie najlepszych cech mieszkania, pozwoli zrobić dobre wrażenie nie tylko na zdjęciach, ale również podczas osobistej prezentacji. W tym celu, najlepiej skorzystać z usług tzw. homestage’rów, lub architektów wnętrz. Jeśli czujesz, że masz zmysł estetyczny, można też zrobić taki staging samodzielnie, inspirując się zdjęciami najciekawszej konkurencji, ale pamiętaj o tym, że własne mieszkania odbierasz emocjonalnie zupełnie inaczej niż kupujący, którzy nie są z nim związani.

Pokaż na zdjeciach zalety miejsca

Kiedy już odświeżyłeś mieszkanie i zrobiłeś staging, warto wykonać profesjonalną sesję zdjęciową, która zaprezentuje wszystkie zalety mieszkania. Z naszych doświadczeń wynika, że nawet mieszkania bez stagingu da się “podkręcić” zdjęciami, jednak później duża część odwiedzających mieszkanie osobiście może czuć się zawiedziona. W przypadku całościowego stagingu, którego efekty widać i czuć na spotkaniu, profesjonalne fotografie przyciągną więcej osób, wśród nich może znajdą się ci, którzy na spotkaniu zakochają się w Twoim mieszkaniu. Możesz rozważyć też spacer 3d oraz rzut mieszkania - prawdopodobnie nie zwiększysz tym ilości telefonów i spotkań w mieszkaniu, ale odpadną Ci oglądający, którym coś nie pasuje (np. rozkład mieszkania, widok z okna, brak balkonu itd), a nie mogli tego zweryfikować online.

Efektywny marketing oferty

Kiedy masz już przygotowanie mieszkanie (remont lub staging) oraz materiały marketingowe, takie jak fotografie, spacer 3d i rzut mieszkania, a także masz stale aktualizowaną wycenę oraz analizę konkurencji, czas na efektywne dotarcie do kupujących. Nasze doświadczenia są takie, że najlepsze efekty daje publikacja na największych portalach nieruchomościowych, a następnie systematyczne promowanie/podbijanie ogłoszeń w odpowiednim rytmie. Kluczowe jest takie dobranie parametrów oraz obserwowanie otoczenia, aby nie wydać zbyt dużo, ale zostać zauważonym przez te osoby, które szukają mieszkania takiego jak Twoje.

Sprzedaż przez osobę z zewnątrz, czyli oddzielenie emocji

Samodzielne pokazywanie mieszkania ma swoje plusy - to Ty wiesz najwięcej o tym, jak się mieszka w tym mieszkaniu, budynku oraz okolicy. Znasz sąsiadów, plany dotyczące okolicy, a także niuanse, które będą istotne dla nowego nabywcy. Jednakże jesteś też niewiarygodna w oczach kupujących - dlaczego (skoro wg Twoich słów wszystko jest takie super) wyprowadzasz się? Czego mi nie mówisz, oraz na jak dużo rzeczy patrzysz z własnej perspektywy, ignorując potrzeby kupującego? Wielu kupujących, nie będzie chciało przekazać szczerej opini oraz propozycji ceny bezpośrednio sprzedającemu, obawiając się aby jej nie urazić.

Sprzedawanie przez osobę z zewnątrz ma swoje plusy, tworzy barierę ochronną dla stron transakcji, pozwala lepiej zrozumieć kupującego oraz prowadzić merytoryczne negocjacje, pozbawione nadmiernych emocji. Jednakże wymaga też świetnego przygotowania osoby reprezentującej sprzedającego - zarówno wiedzy o mieszkaniu i otoczeniu, jak również ponadprzeciętnych umiejętności sprzedażowych i negocjacyjnych.

Pozwól się zakochać

Na koniec - pomysły dla odważnych. Jeśli masz mieszkanie, które jest super (po remoncie/stagingu) i gotowe do zamieszkania, możesz odważyć się na zaoferowanie “jazdy próbnej”. Wynajmij lub użycz mieszkanie na weekend najbardziej zainteresowanym kupującym, aby mogli “poczuć magię” tego miejsca i przekonać się o słuszności zakupu. Nie jest to takie trudne, ani ryzykowne jak może się wydawać - skorzystaj z platformy typu airbnb. Pamiętaj tylko, że pozytywne wrażenie zrobisz, jeśli wyposażysz mieszkanie we wszystko, co konieczne do spędzenia tam weekendu - najlepiej wypróbuj to na sobie :) .

Jeśli podoba Ci się nasze podejście, sprawdź naszą ofertę - pomożemy Ci sprzedaż Twoje mieszkanie drożej, szybciej, bezpieczniej i przyjemniej.

Polecamy również: Mieszkania na sprzedaż Warszawa

 

Also read

  • NEW

    Ogłoszenia, które odstraszają kupujących – najczęstsze wpadki sprzedających

    Jeśli planujesz sprzedaż mieszkania i właśnie szykujesz się do publikacji ogłoszenia – zatrzymaj się na chwilę. To, jak wygląda Twoja oferta, często decyduje o tym, czy ktoś w ogóle w nią kliknie. A później – czy zadzwoni, umówi się na prezentację i złoży ofertę. Zaskakująco wiele ogłoszeń popełnia te same błędy: nieczytelne zdjęcia, ogólnikowe opisy, brak kluczowych informacji. Każdy z tych drobiazgów może kosztować Cię tygodnie, a nawet miesiące bez realnego zainteresowania. Na podstawie analizy ofert z serwisów ogłoszeniowych pokażemy, co nie działa i jak zrobić to lepiej.

    Selling12/19/2025
  • NEW

    Czy 108 m² w sercu warszawskiej Woli to nadal standard premium?

    Ponad 100 m² w centrum Warszawy to dziś metraż, na który mogą pozwolić sobie nieliczni. Ale czy cena przekraczająca 1,7 mln zł automatycznie oznacza nieruchomość z segmentu premium? A może to tylko duże mieszkanie w dobrej lokalizacji? W nowym odcinku odpowiadamy na to pytanie, odwiedzając 108-metrowe mieszkanie przy ul. Rogalińskiej na warszawskiej Woli, które prezentuje Ignacy Szwedziński z partnerskiej agencji Etheria Consulting.

    Selling12/11/2025
  • NEW

    Najdroższe, najtańsze i najszybciej sprzedające się dzielnice Warszawy

    Rynek nieruchomości w Warszawie nieustannie się zmienia. Ceny mieszkań, dostępność ofert czy tempo sprzedaży – wszystko to wpływa na decyzje osób, które myślą o zakupie nieruchomości na lata. Dlatego przygotowaliśmy dla Ciebie najnowszą analizę stanu rynku w październiku 2025. Bazujemy na danych z ponad 13 tysięcy aktywnych ofert i pokazujemy, które dzielnice warto wziąć pod uwagę, a które mogą okazać się mniej atrakcyjne.

    Selling12/8/2025