Powrót do bloga

6 porad jak drożej sprzedać swoje mieszkanie

Kategoria:Sprzedaż mieszkaniaAutor: Ostatnia aktualizacja:

Zastanawiasz się co zrobić, żeby podnieść wartość sprzedawanego mieszkania? Przeczytaj nasze rady.

Chcesz poznać cenę swojego mieszkania?

Zobacz podobne artykuły

6 porad jak drożej sprzedać swoje mieszkanie

Zastanawiasz się co zrobić, żeby podnieść wartość sprzedawanego mieszkania? Przeczytaj nasze rady.

    Analiza konkurencjiStagingŚwietne fotografieProfesjonalny marketing Sprzedaż przez osobę z zewnątrzDośwadczenie wyjątkowości miejsca

Sprawdź z kim konkurujesz

Zanim wystawisz swoje ogłoszenie na portalach, sprawdź, jak wyglądają inne ogłoszenia mieszkań, które będą w kręgu zainteresowań osób które będą chciały obejrzeć Twoje mieszkanie. Zastanów się, kim są i jakie kryteria mogą mieć osoby, które mogą być zainteresowane Twoim mieszkaniem. Następnie sprawdź na portalach jak wyglądają te mieszkania - ile kosztują, jakie mają wyjątkowe atrybuty, a także co w nich brakuje. Jeśli jesteś w stanie w podobnej cenie zaoferować coś, czego nie ma konkurencja, możesz śmiało wyjść na rynek. Jeśli nie, być może warto poczekać lub zrewidować swoje oczekiwania cenowe.

Zadbaj o wygląd

Kiedy ostatnio przeprowadzałaś remont w swoim mieszkaniu? Jeśli nie było to “wieki temu”, warto rozważyć staging, czyli lekkie odświeżenie mieszkania: może wystarczy gruntowne sprzątanie i “odgracanie”, czasem warto zainwestować w malowanie i drobne poprawki. Zaakcentowanie najlepszych cech mieszkania, pozwoli zrobić dobre wrażenie nie tylko na zdjęciach, ale również podczas osobistej prezentacji. W tym celu, najlepiej skorzystać z usług tzw. homestage’rów, lub architektów wnętrz. Jeśli czujesz, że masz zmysł estetyczny, można też zrobić taki staging samodzielnie, inspirując się zdjęciami najciekawszej konkurencji, ale pamiętaj o tym, że własne mieszkania odbierasz emocjonalnie zupełnie inaczej niż kupujący, którzy nie są z nim związani.

Pokaż na zdjeciach zalety miejsca

Kiedy już odświeżyłeś mieszkanie i zrobiłeś staging, warto wykonać profesjonalną sesję zdjęciową, która zaprezentuje wszystkie zalety mieszkania. Z naszych doświadczeń wynika, że nawet mieszkania bez stagingu da się “podkręcić” zdjęciami, jednak później duża część odwiedzających mieszkanie osobiście może czuć się zawiedziona. W przypadku całościowego stagingu, którego efekty widać i czuć na spotkaniu, profesjonalne fotografie przyciągną więcej osób, wśród nich może znajdą się ci, którzy na spotkaniu zakochają się w Twoim mieszkaniu. Możesz rozważyć też spacer 3d oraz rzut mieszkania - prawdopodobnie nie zwiększysz tym ilości telefonów i spotkań w mieszkaniu, ale odpadną Ci oglądający, którym coś nie pasuje (np. rozkład mieszkania, widok z okna, brak balkonu itd), a nie mogli tego zweryfikować online.

Efektywny marketing oferty

Kiedy masz już przygotowanie mieszkanie (remont lub staging) oraz materiały marketingowe, takie jak fotografie, spacer 3d i rzut mieszkania, a także masz stale aktualizowaną wycenę oraz analizę konkurencji, czas na efektywne dotarcie do kupujących. Nasze doświadczenia są takie, że najlepsze efekty daje publikacja na największych portalach nieruchomościowych, a następnie systematyczne promowanie/podbijanie ogłoszeń w odpowiednim rytmie. Kluczowe jest takie dobranie parametrów oraz obserwowanie otoczenia, aby nie wydać zbyt dużo, ale zostać zauważonym przez te osoby, które szukają mieszkania takiego jak Twoje.

Sprzedaż przez osobę z zewnątrz, czyli oddzielenie emocji

Samodzielne pokazywanie mieszkania ma swoje plusy - to Ty wiesz najwięcej o tym, jak się mieszka w tym mieszkaniu, budynku oraz okolicy. Znasz sąsiadów, plany dotyczące okolicy, a także niuanse, które będą istotne dla nowego nabywcy. Jednakże jesteś też niewiarygodna w oczach kupujących - dlaczego (skoro wg Twoich słów wszystko jest takie super) wyprowadzasz się? Czego mi nie mówisz, oraz na jak dużo rzeczy patrzysz z własnej perspektywy, ignorując potrzeby kupującego? Wielu kupujących, nie będzie chciało przekazać szczerej opini oraz propozycji ceny bezpośrednio sprzedającemu, obawiając się aby jej nie urazić.

Sprzedawanie przez osobę z zewnątrz ma swoje plusy, tworzy barierę ochronną dla stron transakcji, pozwala lepiej zrozumieć kupującego oraz prowadzić merytoryczne negocjacje, pozbawione nadmiernych emocji. Jednakże wymaga też świetnego przygotowania osoby reprezentującej sprzedającego - zarówno wiedzy o mieszkaniu i otoczeniu, jak również ponadprzeciętnych umiejętności sprzedażowych i negocjacyjnych.

Pozwól się zakochać

Na koniec - pomysły dla odważnych. Jeśli masz mieszkanie, które jest super (po remoncie/stagingu) i gotowe do zamieszkania, możesz odważyć się na zaoferowanie “jazdy próbnej”. Wynajmij lub użycz mieszkanie na weekend najbardziej zainteresowanym kupującym, aby mogli “poczuć magię” tego miejsca i przekonać się o słuszności zakupu. Nie jest to takie trudne, ani ryzykowne jak może się wydawać - skorzystaj z platformy typu airbnb. Pamiętaj tylko, że pozytywne wrażenie zrobisz, jeśli wyposażysz mieszkanie we wszystko, co konieczne do spędzenia tam weekendu - najlepiej wypróbuj to na sobie :) .

Jeśli podoba Ci się nasze podejście, sprawdź naszą ofertę - pomożemy Ci sprzedaż Twoje mieszkanie drożej, szybciej, bezpieczniej i przyjemniej.

Polecamy również: Mieszkania na sprzedaż Warszawa

 

Head of Marketing
O mnie

Jestem absolwentką London Metropolitan University. Uzyskałam również certyfikat Digital Marketing Institute. Posiadam dwudziestoletnie doświadczenie w marketingu, zdobywane w międzynarodowych agencjach reklamowych i firmowych działach marketingu. Dzięki temu świetnie czuję się nie tylko w branży nieruchomości, ale także w organizacjach związanych z motoryzacją i edukacją. W SonarHome kieruję działem marketingu. Specjalizuję się w obsłudze mediów społecznościowych, prowadzeniu działań SEO i content marketingu. Za swoje mocne strony uważam komunikatywność, empatię i asertywność.

Czytaj również

  • NOWOŚĆ

    Dlaczego warto zaufać profesjonaliście w obrocie nieruchomościami?

    Nazywam się Dawid Zadrowski i reprezentuję firmę Tekton Property- partnera SonarHome od 2018 roku. W ciągu tej ponad 5-letniej współpracy nasza firma pomogła sprzedać mieszkanie kilkuset klientom polecanym przez SonarHome. Długość współpracy, liczba transakcji oraz pozytywne opinie klientów są najlepszym dowodem, że znamy się na tym, co robimy. Jako agent Tekton Property od lat z pasją zajmuję się pośrednictwem w obrocie nieruchomościami na terenie Trójmiasta i okolic. Specjalizuję się w sprzedaży mieszkań oraz domów, a także w znajdowaniu okazji dla inwestorów, którzy chcą zarobić na tym niezwykle dynamicznym rynku. W tym artykule, chciałbym podzielić się z Wami moimi przemyśleniami na temat tego, jak ważne jest zaufanie profesjonalistom w tej dziedzinie, a także przedstawić wszystkie etapy sprzedaży nieruchomości, które mają kluczowe znaczenie dla jej pomyślnego zakończenia.

  • NOWOŚĆ

    Rola agenta nieruchomości w marketingu i promocji twojego mieszkania

    Agenci nieruchomości opracowują strategie marketingowe, przygotowują nieruchomość do prezentacji, wykorzystują różne kanały marketingowe, organizują dni otwarte, komunikują się z nabywcami i monitorują wyniki. Skorzystaj z naszego katalogu, aby znaleźć profesjonalistę, który skutecznie sprzeda twoje mieszkanie.

  • NOWOŚĆ

    Jakie są obowiązki agenta nieruchomości podczas sprzedaży mieszkania?

    Agenci nieruchomości oceniają wartość, przygotowują mieszkanie, prowadzą marketing, komunikację, negocjacje, oraz zapewniają wsparcie formalne i prawne. Skorzystaj z naszego katalogu, aby znaleźć profesjonalistę, który uprości i przyspieszy sprzedaż twojego mieszkania.